tisdag 3 mars 2009

Ensam, ensammast, mest ensam i heeeeela världen!!!! Sambon for till Sandö för lite kursande och lämnade stackars mig alldeles ensam hemma... Tänk vad man blir liten och ynklig... Men har faktiskt jättehjälp av svärföräldrarna! Utsläpp av djur, vattenbärande och höslängande. Inte lätt att få ihop allt sånt när man är ensam. Men det sägs att det är nyttigt att vara ifrån varandra så man får sakna varann. Helt onödigt tycker jag! Och det är konstigt att man till vardags alltid är ensam hemma med barnen och det går jättebra, men när pappa helt plötsligt inte kommer hem på kvällen - ja då blir aaallt mycket jobbigare och svårare! Jaja, vad är väl en bal på slottet... Han kommer ju snart hem igen.

I lördags var jag ut på min första skotertur! Solsken o renar, var jättemysigt! For iväg till någon sjö med familjen och grillade, massa annat löst folk från byn var där också. Måste väl erkänna att det är ganska kul att åka skoter ändå... Vill väl kanske ha en egen då... Typ...

En ren lååångt där borta. Såg fler närmare men det är ju ingen sport att knäppa på...

På kvällen for jag in till stan för att ta mig en krogtur med kollegor. Varför tror man alltid att det kommer bli hur kul som helst, men man blir besviken varje gång? Ja, det vart en intressant kväll iallafall. Man fick se en annan sida av människorna man jobbar med. På gott och ont. Men jag gillar dom ändå! Vågar inte säga annat om jag ska våga komma tillbaka på jobbet... ;-) Men nu tror jag att jag håller mig till byfylla ett tag.

2 kommentarer:

Cattas liv och tankar sa...

Tjenixen tjejen! Så det bidde en spännande kväll! Ja det kan bli så ibland.. Ordinära byfyllor är inte att förakta ibland... Trist att vara solokvist!! Ska försöka kika förbi på lite java nån kväll, skulle vara lite mysigt!
kraaaaaaaam

mia sa...

hahahahaaaaa..... kan hitta hur många synonymer på "firmafest"...men dem kan vi ta en annan gång..... :)