onsdag 8 april 2009

snor snuva prosit...

Nu har jag och båda barnen varit sjuka i en veckas tid och jag är sååå less.... Filippa fick feber som gick över snabbt och kom tillbaka lika snabbt igen, avslutat med öroninflammation. Isabelle körde med feber, snuva och hosta istället. Mamman körde med enkel förkylning och viss bihålekänning (tuggar gammal överbliven Kåvepenin...). Varför vara enformig lixom? Suck... Men nu, efter två besök på vc, så har iallafall Filippa fått Kåvepenin och febern har gått ner (så inget mer yrande... ;-)). Isabelle äter bättre idag och har inte hostat så mycket och jag känner äntligen smaken på maten igen (äter därför massor för att ta igen de två förlorade dagarna och eventuell vikt...). Så hopp finns!!! :-)

Och fick nu reda på att Filippas gamla dagiskompis Ronja är i byn och hälsar på, så efter månader av tjat (sen förra sommaren) så har vi nu en inbokad lekträff imorgon! :-) Finns inte så många flickor i samma ålder här så detta ser vi fram emot. Barnen skulle bara våga bli sämre till imorgon.....

En underlig företeelse här i världen tycker jag är människor som snackar skit om andra. Varför gör man det? Alla har vi väl varit arga på någon eller tyckt illa om någon som man kräkts lite över till stackars vänner, men det är ju saker man kan stå för. Och inte låtsas man tycka om dessa människor, man uppför sig artigt eftersom man har någn form av uppfostran och stolthet i kroppen, men man låtsas inte. Men så finns det dessa människor, dessa underliga människor, som alltid ler och är sååå gulliga när man träffas men som man vet går och snackar skit bakom ryggen till ALLA. Om man tycker så illa om någon, varför vill man då ens hålla kontakten?! Jag vet att jag är en snäll och go människa och bryr mig inte så mycket om ifall någon inte vill vara med mig, MEN LÅTSAS INTE OCH LJUUUUG INTE!! Så. Behövde få ur mig det där. Men de är bra underliga.... Och glöm inte - allt man gör kommer tillbaka. To haunt you - mohahahahaaaaaa......... Hihi, kunde bara inte låta bli :-).

Liten och mycket fascinerad Isabelle, det snurrar där inne....

1 kommentar:

Tina sa...

MEN! Det var den sötaste, lilla, fascinerade trollunge jag sett på länge! (Föruom min egen, självklart ;-)) Hahaha! Tänk va världen måste vara rolig för de där goingarna, nya saker att lära och undersöka varje dag. Hoppas ni blir bättre nu då, av allt kåvepeninkäkande. Kramar