onsdag 5 september 2012

Jättejättejättearg....

Var så glad förut idag. Jätteglad. Nu är jag arg. Jättejättearg. Jag kunde jobba eftersom mamma tog Isa, Isa var pigg och skulle få gå på dagis imorgon så jag skulle få jobba även imorgon. Men nä. Löss Igen? Nä troligtvis FORTFARANDE!!! Och jag gillar när föräldrar inte ens verkar förstå att man kanske måste behandla också. Suck... Nä men vi gör det en gång till. Kan någon snäll, eller dum för all del, människa förklara för mig varför det verkar finnas någon slags motvilja till följande:

1. Magsjuka i familjen - ha HELA familjen hemma eftersom alla oftast smittar. Nä man lämnar syskon på dagis/skola för dom kräks ju inte (just nu). Vad göra? Var hemma 48 jävla timmar efter sista rännskitningen/spyan! FYRTIOÅTTA.
2. Springmask - mitt barn kliar sig inte i stjärten därför kollar jag inte. Nä det gör dom inte alltid - men likt förbannat kryper dom jävlarna där i tid och evighet och smittar alla andra! Lösning? Finns maskmedel för människor också - tadaaa!
3. Löss - återigen, kliar det inte tittar jag inte.
Nä kliar det kan dom ju redan vara ett par. HUNDRA!!! Vad gör man åt det? Tråkig nyhet - luskamma en gång hjälper inte, BEHANDLA FÖR I HELVETE!! Finns flera medel som inte gör dom resistenta, men du måste nog släpa ditt söta arsel till apoteket också. Svettigt för dig.

Ja man kan nästan tro att jag är en bitter människa. Men jag är inte bitter, bara arg. Jättejättearg.

Inga kommentarer: