fredag 31 oktober 2008

vinter redan???

När man bor på landet blir man lätt låst. Vi har en gammal volvo här, som iofs haft sina vinterdäck hela sommaren, men igår märkte jag att alla dubbar var borta... När det är halka så är det ju bra md dubbar. Faktiskt. Så igår blev det promenad till dagis istället för biltur och motionen behövs ju. Sambon fick ta andra bilen till stan med sommardäck idag, det behövdes visst någon specialpryl för att byta däck på den och den specialprylen hade Berners behållit sist bilen var där. Som tur var så gick allt bra. Varför är man alltid ute i sista minuten? Nu skulle det tydligen komma ett par decimeter snö idag och inatt så en bil med bra vinterdäck behövs nog...

var lite dimmigt, finns faktiskt ett par hästar med på bilden...


Jag fick sovmorgon idag. Filippa kom och lade sig när sambon åkte till jobbet och där sov vi ända till klockan åtta! Jag vet, värsta lyxen! ;-) Nu sitter Isabelle och sover i sin gunga och Filippa har haft fruktstund i soffan med Hundis. Och jag borde städa, får besök av mina kusiner från Götet imorgon och det ser ut som en bomb slagit ner här... Men jag är som Alfons Åberg, ska bara...

sovande skönhet

Hundis...

Inga kommentarer: